Cikkek

Miért legyen minden háztartásban kendermagliszt?

Kekécs Marica
2021.07.02 00:00

A  kendermagliszt fogyasztása egészségvédő tulajdonságai miatt kifejezetten ajánlott. Eheted nyersen, de különféle ételekbe keverve is rendkívül egészséges. A kendermag és annak lisztje nem tartalmaz kábító hatású vegyületeket, jótékony hatóanyagokat és tápanyagokat viszont annál inkább. Tudtad, hogy a kenderfehérje az egyik legjobban hasznosítható növényi protein?

Ha szereted az új ízeket, a reform táplálkozást, az új összetevőket, akkor biztosan találkoztál már a gluténmentes kenderliszttel. Nos a kenderliszt alig különbözik a kendermagtól, de kicsit más az eljárás miatt, ahogyan készül. Úgy készül, hogy a kendermagból az olajat kíméletes sajtolással részben eltávolítják, megőrlik és szitálják. A lisztkészítés során kisajtolt kendermagolaj nemcsak ételkészítéshez alkalmas, de remek bőrápoló.

A kenderliszt fehérjetartalma kimagaslóan magas, hatalmas mennyiségű növényi proteint tartalmaz (egy evőkanálnyiban 2,5 gramm található). Ezért is tökéletes a vegánok, vegetáriánusok számára, de a sprotolóknak is kiváló, a természetes fehérjebevitel céljából.

A kenderliszt tápláló, finom és kiváló energiaforrás, a teljes kiőrlésű lisztet is pótolhatod vele, más típusú maglisztekhez keverve szintén felhasználhatod. Hozzáadhatod a reggelire fogyasztott gabonafélékhez és turmixokhoz, sűrítőanyagként szószokhoz és levesekhez, vagy különféle italokhoz. Persze nem kell ahhoz húsmentes étkezést követned, hogy kendermaglisztből készített ételeket egyél, elég, ha az egészséges életmód részeként kerülnek a tányérodra.

Mit tartalmaz a kendermagliszt?

A kendermaglisztben található protein nagyon könnyen emészthető, és nagyon jó a felszívódása. Gazdag magnéziumban, foszforban, kálciumban, vas és cink tartalma kimagasló, húszféle aminósavat tartalmaz, az esszenciális aminósavalkat is természetesen. Omega 3, omega 6 zsírsav tartalma véd a szív és érrendszeri betegségektől, és egyéb gyógyhatásokkal is bír.

A kendermag rengeteg vízben nem oldódó rostot tartalmaz, így pl. székrekedés esetén is nagy segítség. A vízben oldódó rostok lassítják a cukor felszívódását, – így nem emelkedik meg hirtelen a vércukor szint –  fokozzák az emésztőenzimek termelődését. A kendermagliszt rostjai révén teltségérzetet okoz, ezért támogatja a fogyást, fehérje- és aminosav tartalma megszünteti az éhségérzetet.

Ha rendszeresen fogyasztasz kendermagot vagy kenderlisztet, a bennük lévő omega-3 zsírsavak a vér hígításával meggátolják a vérrögök kialakulását, ezáltal megakadályozzák az érelzáródást, megóvhatnak a szívrohamtól és a stroke-tól. Hasonló hatásai vannak az omega-6 zsírsavaknak: hatékonyan csökkentik a káros LDL koleszterin szintjét, miközben a hasznos HDL koleszterin mennyiségét növelik.

Forrás:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20977230https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2868018/https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12848277